Forum zrzeszające miłosników miniatur maszyn rolniczych
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Zaczynam Ursusa c-385 od GPM. Dla mnie wydaje się on wizualnie bardziej interesujący od Answerowego, ale batalia będzie ciężka, bo patrząc na sam tylny most to cała główna konstrukcja podwozia jest bezwręgowa, czyli wszystko trzyma się na styk grubości papieru. Zlepienie tego co poniżej zajęło mi godzinę.
To się będzie długo gotowało. Równolegle będę tworzył makietę pod zbudowany kościół.
Wiadomość dodana po 21 h 52 min 41 s:
No to się rozsiądźcie wygodnie.
Lecimy dalej. Dla tego modelu przerzuciłem się z powrotem na magic. Same połączenia na styk, a nie chcę kombinować z podklejeniami i osiami, bo nawet nie ma podstaw, żeby coś takiego robić. A teraz wady - brak jest zaznaczonego miejsca na moście do przymocowania osi, nie wiadomo, czy dać go na środek, czy na dół. A jeśli jakiekolwiek ślady, zarysy są to bardzo słabo widoczne.
Ale kształty fajne, nawet ja bym takich nie zrobił
Offline
kolejne uwagi - zauważyłem, że dużo elementów z wycinanki też jest wyciętych laserowo, ale zauważam to już po złożeniu. Po prostu brak jest informacji, których elementów można szukać w laserach, a których nie ma. I odnośnie wzorów na wszelkie elementy z drutów, są one na osobnej stronie, i żeby się do nich dostać trzeba wertować wycinankę.
patrzcie jak to jest zrobione. Dwa niepozorne elementy doszły na dolny zaczep.
Offline
Fajnie, że powstaje relacja, bo zastanawiałem się jaki ten model jest po ukończeniu. Także trzymam kciuki ;D
Offline
Offline
Ursusa ciąg dalszy. W końcu zaczęły się części na których wyraźnie widać części doklejanych, ale nadal wszystko klejone na styk.
Cześć 29 - bez wycinania widać, że część jest bardzo trudna do złożenia, dlatego podjąłem się wykonania własnej interpretacji.
Ale generalnie kolorystyka jest trochę niespójna. W model wstawiłem sworzeń, aby oś przednia była wahliwa.
Offline
Offline
Offline
Relacji ciąg dalszy.
Zrobiłem przednią ramę - dodałem otwór we wsporniku na oś przedniej belki. Po jej kompletnym złożeniu pojawił się problem - jak zamontować całą ramę do całego korpusu? Bo jedyny elementami łączącymi ramę z korpusem jest tuleja osi (gdzie w wycinance to tylko papierowa rurka) i elementy kolektora ssącego. Reszta jest w powietrzu.
Dlatego dodałem pod kołem pasowym i w obudowie sprzęgła uchwyty na ramę. teraz wszytko trzyma się w miarę sztywno.
Pierwszy etap za mną, pozostały dwa.
Offline
Offline
Zacząłem robić kabinę.
podłoga ryflowana z laserów robi robotę. Na kabinę daję jeszcze jaśniejszy odcień szarego.
Mankamenty? - w kabinie przewidziany jest akumulator znajdujący się na wierzchu, natomiast brak jest skrzynek pod kabinę. I jedno pokrętełko od siedzenia jest zaznaczone w innym miejscu na części, a w innym na instrukcji.
Offline
Offline
Teraz konstrukcja kabiny. Na ten moment idzie gładko, błotniki malowane Clear Red, drobny błąd na skrzynce narzędziowej, reszta bez problemu, konstrukcja kabiny trochę wiotka w porównaniu do drzwi i szyby tylnej, które mają podklejenie 0,5mm. Ja zamiast podklejenia wstawiłem szybki. Generalnie model nie przewiduje wstawiania szyb.
Offline
Pora powoli kończyć tego ciągnika.
Model nie przewiduje szyb, więc zrobiłem własne i praktycznie one stanowią usztywnienie drzwi i kabiny. Do drzwi dorobiłem tez zawiasy, dodałem tez parę elementów. Koła również zamontowane. Zdecydowałem się założyć oryginalne, bo te od Bizona były za bardzo przerośnięte. Oczywiście model sprzyjał powstania dużej przerwy miedzy błotnikami, a kołem, ale jeżeli obniży całą konstrukcję to szpara nie daje się tak we znaki. Mimo tego i tak koła tylne musiały być również przesunięte do przodu.
Maska lekko przerobiona (wywalone paski na bocznych kratkach w głównym elemencie) z dodaną siatką z czarnej rajstopy, a kratki aluminiowe sa wzięte z laserów i pomalowane chromem.
i wszystkie imitacje świateł poszły do wymiany.
Offline
Koniec!.
W mojej ocenie, mimo klejenia większości konstrukcji na styk, model jest naprawdę zjawiskowy, w szczególności jeśli chodzi o wykonanie tylnego osprzętu, silnika, kabiny i maski oraz bieżnika przednich kół. Wszystko to dzięki wykorzystaniu przy budowie elementów wycinanych laserowo.
Zalety:
dużo części wycinanych laserowo
Dużo szczegółów
dobre spasowanie elementów
w elementach maski można stosować różne napisy i kratki.
Wady:
model bez możliwości zrobienia obracających się kół i bez uwzględnienia szyb w kabinie
czarne elementy podwozia utrudniają dobre pozycjonowanie elementów ze sobą
Kolorystyka części niespójna i niezgodna z rzeczywistością przez co polecam malowanie
brak elementów rozrusznika oraz kilku istotnych, które wycinanka nie uwzględnia.
W przypadku kół kolejne klejone na styk elementy zewnętrzne odsuwają się szkieletu kół.
tylne koło za małe i za obłe to tego ciągnika
I największa wada - montaż przedniej ramy z osią do konstrukcji ciągnika - praktycznie brak jest mocnych punktów zaczepienia ramy o ciągnik, jedynie sensowny punkt dostajemy po montażu kabiny. Ja zastosowałem do montażu dodatkowe elementy. Korygowałem również ramę po montażu maski, aby te były do siebie równoległe.
I porównanie z moim Ursusem C-385A. Model GPM jest znacznie mniejszy od modelu, który robiłem według wymiarów.
Offline
Jak patrzę na te piękne zdjęcia, to mam ochotę zabrać się na tego Answerowego... A tutaj Jelcz rozgrzebany.
"Nieważne, czy się zgadza... Ważne, że skomplikowanie wygląda!"
Offline
Strony: 1